Soha nem akartam gasztroblogger lenni.... csak megosztani, és örömmel venni, ha olvassátok... Receptek - világvégi konyhámból..

2013. március 17., vasárnap

hamburger húspogácsa

               

                        Ha valami, hát ez csakis házi készítésű lehet. Nem, nem csak a lóhúsos-eset miatt, hanem mert sokkal finomabb, és, mert a család lázad, ha boltit teszek az asztalra. Vagyis a zsemlébe....

Igazából pofonegyszerű elkészíteni: hamburgerenként (a kis méretű zsemlével számolva) hét deka darált húst veszek (nem a tescós nagyon apróra darált, hanem annál nagyobb darabos húst szoktam használni), tíz hamburgerhez jön két púpos teáskanál só, egy bors, három evőkanál ketchup (ízlés kérdése, hogy bolti, vagy házi...), ugyanennyi mustár, egy nagy fej nagyon apróra felvágott hagyma és négy nagy, szintén apróra kockázott, savanyú uborka.

Ennyi az egész. Összegyúrom, tíz felé osztom, és forró, kevés zsiradékon pogácsákat sütök belőle. Nem, nem vékonyat: szép vastag húskarikák készülnek - egyrészt, mert nem használunk sem tojást, sem zsemlemorzsát, ami vékonyan összetartaná, másrészt mert így nagyon finom szaftos marad a közepe, nem sül keményre. 

A körítést pedig ki-ki maga választhatja, akár a gyerekekre is bízhatjuk a saját burger összeállítást: biztosan megvan a saját véleményük róla.....

2 megjegyzés:

  1. A kész darált hús vásárlásánál is gondolhatunk némi hamisságra, nem?
    Sosem veszek darált húst, még akkor sem, ha a boltban előttem darálják meg. Tervezetten jól bevásárolok egyben amilyen húsokat gondolok, otthon jó alaposan megmosom, mócsingokat leszedegetem ( macskák örömére) és olyan finomságúra darálom, ahogyan akarom. Na persze nem pár dekával koszolom be a darálót, hanem több kilóval, aztán kis dobozkákba kiadagolva lefagyasztom, finomságtól függően ráírogatom: bolognaira, fasírtra, stb.
    Ha nem untál végigolvasni, a csattanó: egyedül a hamburgert veszem meg készen,( a sárga fagyis kocsinál...) Ha rosszat hallottál róla, titkold el kérlek. :) Eszter.

    VálaszTörlés
  2. Én is magamnak szoktam darálni, de pár hete sikerült eltörnöm a daráló felfogatását (nem bírta a száraz kenyeret:S), így a hentesnél daráltatom. Tény, hogy nem olyan alaposak, mint én itthon. A Family Frostosat nem kóstoltuk soha, de ezeket már ugyan nem tudnám rávenni.....

    VálaszTörlés